Яндекс цитирования

С сентября месяца каждое воскресенье по окончании Литургии при храме святых первоверховных апостолов Петра и Павла проводятся богословские курсы. Приглашаются все желающие.

Акафист святым благоверным страстотерпцам Борису и Глебу

Кондак 6

Проповедует мир христианский величие страданий святых мучеников Бориса и Глеба, имея их, яко путеводителей своих к Горним Селениям, глаголет бо святый Симеон Метафраст, списатель деяний святых Божиих, яко: "Жития и подвиги святых подобятся светлости звезд, якоже бо звезды положением на небеси утверждени суть, всю же поднебесную просвещают, тыяжде и от индиан зрятся, не сокрываются и от скифов, землю озаряют и морю светят, плавающим корабли управляют, ихже имен аще и не вемы, множества ради, обаче светлей доброте их чудимся, сице светлость святых, аще и затворены суть мощи их во гробех, но силы их в поднебесней земными пределы не суть определены". Чудимся тех житию и удивляемся славе, юже Бог угодившия Ему прославляет, воздвигая и нас хладных ко славословию имени Его пети со умилением: Аллилуиа.

Икос 6

Светом Троическим просвещаемии в горних обителех души мученическая, выну предстоящии Престолу Того, за Него же лютыя муки претерпеша на земли, свыше от оных горних чертогов молитвами своими ниспосылают нам от Творца всяческих мир и благоденствие, аще токмо память их чтим и просим помощи их усердно, не усты токмо, но и паче сердцем, почитая тако и память святых страстотерпцев Бориса и Глеба, во умилении сердечном глаголем:

Радуйтеся, доблестнаго лика мученическаго светлое сияние;
Радуйтеся, всего рода христианскаго славо и украшение.
Радуйтеся, добродетелей евангельских честная вместилища;
Радуйтеся, взыскателие небеснаго вечнаго сокровища.
Радуйтеся, венцем вечнаго веселия на Небеси увенчаннии;
Радуйтеся, и нас сущих на земли помощию своею не оставляющии.
Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 7

Мира суетнаго сладости ни удержаша вас на земли, мученицы святии Борисе и Глебе, от княжеския славы ко славе вечней прешедше, оную бо вечную святую красоту небес умными очима зрели есте. Ея сладости лютым путем мучения достигосте и тамо во Храме Небесныя дивныя Божия славы, у Престола Вседержителя Бога, воспеваете выну: Аллилуиа.

Икос 7

Егда прободен бе святый Борис и тайно без единыя почести погребен в Вышгороде, Святополк зверонравный помышляше в себе, како и Глеба убити; сей же убо Глеб от единыя со святым Борисом матере сын бе Владимиру, юн сый, нравом кроток, тих и незлобив. Сему убо княжащу в Муроме, посла Святополк лестно глаголюще: "Отец вельми болит и зовет тя к себе, хотяще видети тебе, гряди убо борзяся в малей дружине". Вняв убо сим глаголам, Глеб святый скоро потщися иде в Киев, не испытуя вести сия, любяще бо отца своего и крепким желанием горя облобызати его честныя седины. Мысленне воспоминая сие скорое твое течение ко смерти, тебе и брату твоему Борису умильно зовем:

Радуйтеся, лестию уловленныя и к смертному пределу земныя жизни вашея скоро текшия;
Радуйтеся, лютыми страданьми небеснаго покоя достигшии.
Радуйтеся, о телесех своих всячески небрегшии;
Радуйтеся, души ваша Господеви приобретшии.
Радуйтеся, земную плачевную юдоль без сожаления оставльшии;
Радуйтеся, небесную славу улучити сподобльшиися.
Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 8

Странно есть людем христолюбивым видети, како брат окаянный избиваше братию за почести Великаго на Руси князя и богатство многих градов и областей, но таковы убо мысли людей нечестиваго века сего, и таковы козни людей, яже не Богу служат, не о Бозе помышляют, но похотем своим и миру погибельному усердно работают, в помрачении ума и сердца своего дерзкия хулы изрыгая на Господа Творца всяческих, мы же благоговейно почитая память мучеников, Богу Благодетелю нашему вопием выну песнь хвалы: Аллилуиа.

Икос 8

Весть прием oт сестры своея Предиславы из Киева, брат святых мученик Ярослав, князь Новгорода, возвести святому Глебу о лукавствии Святополка, текущу же скоро в Киев Глебу и пришедшу ему на устие Волги, нощию потчеся под ним конь в рове и вреди ему мало ногу, того ради седе в ладию плывше до Смоленска и в урочище, Смядень глаголемое, приставшу ему ко брегу достиже тая весть Ярославова: "Не иди в Киев ко Святополку, понеже отец наш уже умре, Святополк же уби Бориса и тебе хощет убити". Сию весть слышавши, святый Глеб много плакася по отце и убиеннем брате, мы же внемлюще сему благосердому плачу, от глубины души взываем святым страстотерпцем сице:

Радуйтеся, земному отцу послушествоваше и любве Отца Небеснаго сподобистеся;
Радуйтеся, яко от отца земнаго Небесному Отцу сопричтостеся.
Радуйтеся, велию любовь ко отцу своему земному даже до смерти своея неослабно имевшии;
Радуйтеся, любовию Небесною, аки огнем пламеневшии и ею в чертоги Отца Небеснаго притекшии.
Радуйтеся, небеснаго утешения паче земнаго во псалмех Давидовых взыскавшии;
Радуйтеся, всякую земную радость презревшии.
Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 9

Вести о убиении брата Бориса пришедшей, и сами убийцы от Святополка достигоша тебе, Глебе святый, и нападоша на ладию твою; ты же, узрев разбойники тыя, воздев руце своя, со слезами моляшеся псаломскими словесы, якоже и Борис, сими спасительными словесы Давида Псалмопевца, егоже во святей купели Крещения наречен был еси: «Суди, Господи, обидящия мя, побори борющия мя, приими оружие и щит и востани в помощь мою; изсуни меч и заключи сопротив гонящих мя, рцы души моей: Спасение твое есмь Аз». Посреде тоя молитвы трапезарь твой, имея вражду на тя, ем тя созади за главу, вонзе нож в гортань, и, аки агнца непорочна, закланием предаде смерти. Да умягчит жестокая сердца наша Господь и наставит посреде сени смертныя воспевати, якоже и тии страстотерпцы, песнь хваления: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство всякое суетных мудрецов века сего окаяннаго не постигнет и не разумеет доблественнаго страдания страстотерпец святых Бориса и Глеба, како сии юныя леты победиша страх смертный, како не прилежали миру, но Бога возлюбивше, Ему Единому всех себе предали есть, смерть приявши, хвалу воспевая Господеви; сего суетнии люди постигнути не могут, и врази Креста Христова сущи, Христа Бога уничижают, хулы глаголют и на святых Его, обаче не ведают Писания, яко Бог поругаем не бывает. Мы же, ублажая житие и кончину страстотерпец святых Бориса и Глеба, усердно им вопием:

Радуйтеся, юродивую мудрость мира презревшии и горния мудрости взыскавшии;
Радуйтеся, в скорбех земных небрегшии и радость небесную обретшии.
Радуйтеся, Агнца ради Христа, и сами в подобии агнцев заклание претерпевшии;
Радуйтеся, от мрака земнаго к Небесному свету устремившиися.
Радуйтеся, горняго мира святии наследницы;
Радуйтеся, дольняго мира, по слову апостола, мудрии странницы.
Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 10

Спасению душ наших послужиша, мученицы святии, показаша бо нам, яко болезни тела Христа ради душу спасают и очищают от грехов. Темже молим вас, мученицы Христовы Борисе и Глебе, молитеся за ны ко Господу, спасите души наша предстательством своим, правдивые страстотерпцы и истинные Евангелия Христова послушатели, да молитвами вашими управляеми, достигнем Небеснаго Царствия и тако воспоем Господу, Победителю смерти и ада: Аллилуиа.

Икос 10

Свет чудес и исцелений возсия от телес ваших, святии страстотерпцы, положенным бывшим мощем вашим в Вышгороде, первее под спудом, таже изнесенным от земли во храм, от брата вашего Ярослава созижденный; по мнозех же летех князь Мономах Владимир, храму каменну созданну бывшу, внесе в онь святая телеса ваша, чудесы сияющая. Сия благоговейне воспоминая, умиленно глаголем вам, святии:

Радуйтеся, вместилища благодатных дарований Духа Божественнаго, Его же храмы нерукотворенныя телеса ваша суть;
Радуйтеся, сокровища благодати немощная врачующей, в телесех ваших пребывающей.
Радуйтеся, даром благодати сия отроку скорчену имуще ногу, исцеление явлением своим подавшии;
Радуйтеся, слепцу прозрение даровавшии, и хромому отсечену ногу имущу и принесену бывшу к раце мощей ваших, ногу во единем часе во удивление всех зрящих возрастившии.
Радуйтеся, жену некую, не почетшую дне Святителя Николая, усушением руки вразумившии и по слезном покаянии у мощей ваших исцелившии;
Радуйтеся, тому же Святителю Николаю поревновавшии, оклеветанных князю Михаилу неправедно мужей от темницы свободившии.
Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.