Яндекс цитирования

С сентября месяца каждое воскресенье по окончании Литургии при храме святых первоверховных апостолов Петра и Павла проводятся богословские курсы. Приглашаются все желающие.

Великий покаянный канон св. Андрея Критского*

Едом Исав наречеся, крайняго ради женонеистовнаго смешения: невоздержанием бо присно разжигаемь, и сластьми оскверняемь, Едом именовася, еже глаголется разжжение души любогреховныя.

Иова на гноищи слышавши, о душе моя, оправдавшагося, того мужеству не поревновала еси, твердаго не имела еси предложения, во всех яже веси, и имиже искусилася еси, но явилася еси нетерпелива.

Иже первее на престоле, наг ныне на гноищи гноен, многий в чадех и славный, безчаден и бездомок напрасно: палату убо гноище, и бисерие струпы вменяше.

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный, богатством кипя и стады, внезапу богаства, славы царства обнищав лишися.

Аще праведен бяше он и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети; ты же грехолюбива сущи окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

Тело осквернися, дух окаляся, весь острупихся, но яко врач Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, покажи Спасе мой паче снега чистейша.

Тело Твое и кровь распинаемый о всех положил еси Слове: тело убо, да мя обновиши, кровь, да омыеши мя. Дух же предал еси, да мя приведеши Христе Твоему Родителю.

Соделал еси спасение посреде земли Щедре, да спасемся. Волею на древе распялся еси, Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси спасени покланяются Тебе.

Да будет ми купель, кровь из ребр Твоих, вкупе и питие источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся, и пия, яко помазание и питие Слове, животочная Твоя словеса.

Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися, мне спящу, вечеря снедеся, аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.

Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи, оставления и разума, во образ Древняго и Новаго, двоих вкупе Заветов, Спасе наш.

Время живота моего мало, и исполнено болезней и лукавства, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе Сам мя ущедри.

Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем, вотще и всуе, да не с фарисеом осудиши мя. Паче же мытарево смирение подаждь ми Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем Щедре, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе Сам мя ущедри.

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя Щедре, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе Сам мя ущедри.

Не послушах гласа Твоего, преслушах Писание Твое Законоположника, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе Сам мя ущедри.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Безплотных жительство в плоти преходящи, благодать преподобная к Богу велию воистинну прияла еси, верно о чтущих тя предстательствуй. Темже молим тя, от всяких напастей и нас молитвами твоими избави.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Великих безместий во глубину низведшися, не одержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим, к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество Марие удививши.

Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее, отеческая похвало, молитвами твоими не престай моляся, предстоя Троице Пребожественней, яко да избавимся мучения, любовию предстателя тя Божественнаго всеблаженне призывающии, Криту удобрение.

Слава, Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

И ныне, Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

В нощи житие мое преидох присно, тьма бо бысть и глубока мне мгла, нощь греха, но яко дне сына, Спасе покажи мя.

Рувима подражая окаянный аз, содеях беззаконный и законопреступный совет на Бога Вышняго, осквернив ложе мое, якоже отчее он.

Исповедаюся Тебе Христе Царю: согреших, согреших, яко прежде Иосифа братия продавшии, чистоты плод и целомудрия.

От сродников праведная душа связася, продася в работу сладкий, во образ Господень; ты же вся душе продалася еси злыми твоими.

Иосифа праведнаго и целомудреннаго ума подражай окаянная, и неискусная душе, и не оскверняйся безсловесными стремленьми присно беззаконнующи.

Аще и в рове поживе иногда Иосиф, Владыко Господи, но во образ погребения и востания Твоего, аз же что Тебе когда сицевое принесу?

Моисеов слышала еси ковчежец душе, водами, волнами носимь речными, яко в чертозе древле бегающий дела, горькаго совета фараонитска.

Аще бабы слышала еси, убивающыя иногда безвозрастное мужеское душе окаянная, целомудрия деяние, ныне яко великий Моисей, сси премудрость.

Яко Моисей великий египтянина, ума уязвивши окаянная, не убила еси душе; и како вселишися, глаголи, в пустыню страстей покаянием?

В пустыню вселися великий Моисей; гряди убо, подражай того житие, да и в купине богоявления, душе, в видении будеши.

Моисеов жезл воображай душе, ударяющий море, и огустевающий глубину, во образ Креста Божественнаго; имже можеши и ты великая совершити.

Аарон приношаше огнь Богу, непорочный, нелестный; но Офни и Финеес, яко ты душе, приношаху чуждее Богу, оскверненное житие.

Яко тяжкий нравом, фараону горькому бых Владыко, Ианни и Иамври, душею и телом, и погружен умом, но помози ми.

Калу примесихся окаянный умом, омый мя Владыко банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив яко снег.

Аще испытаю моя дела Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй согреших, не неведением.

Пощади, пощади Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый Един, и ин разве Тебе никтоже есть кроме скверны.

Мене ради Бог сый, вообразился еси в мя, показал еси чудеса, исцелив прокаженныя, и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси Спасе, прикосновением риз.

Кровоточивую подражай окаянная душе, притецы, удержи ометы Христовы, да избавишися ран, и услышиши от Него: вера твоя спасе тя.

Низу сничащую подражай, о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

Аще и кладязь еси глубокий Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да яко самаряныня, не ктому пияй жажду, жизни бо струи источаеши.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя умно, Света превечна.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.