Яндекс цитирования

С сентября месяца каждое воскресенье по окончании Литургии при храме святых первоверховных апостолов Петра и Павла проводятся богословские курсы. Приглашаются все желающие.

Великий покаянный канон св. Андрея Критского*

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Моисеов слышала еси ковчежец душе, водами, волнами носимь речными, яко в чертозе древле бегающий дела, горькаго совета фараонитска.

Аще бабы слышала еси, убивающыя иногда безвозрастное мужеское душе окаянная, целомудрия деяние, ныне яко великий Моисей, сси премудрость.

Яко Моисей великий египтянина, ума уязвивши окаянная, не убила еси, душе; и како вселишися, глаголи, в пустыню страстей покаянием?

В пустыню вселися великий Моисей; гряди убо, подражай того житие, да и в купине богоявления, душе, в видении будеши.

Моисеов жезл воображай душе, ударяющий море, и огустевающий глубину, во образ Креста Божественнаго; имже можеши и ты великая совершити.

Аарон приношаше огнь Богу, непорочный, нелестный; но Офни и Финеес, яко ты душе, приношаху чуждее Богу, оскверненное житие.

Слава, Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне, и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

И ныне, Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Волны Спасе прегрешений моих, яко в мори Чермнем возвращающеся, покрыша мя внезапу, яко египтяны иногда, и тристаты.

Неразумное душе произволение имела еси, яко прежде Израиль; Божественныя бо манны предсудила еси безсловесно, любосластное страстей объядение.

Кладенцы душе предпочла еси хананейских мыслей, паче жилы камене, из негоже премудрости река, яко чаша проливает токи богословия.

Свиная мяса и котлы, и египетскую пищу, паче небесныя предсудила еси душе моя, якоже древле неразумнии людие в пустыни.

Яко удари Моисей, раб Твой жезлом камень, образно животворивая ребра Твоя прообразоваше, из нихже вси питие жизни Спасе, почерпаем.

Испытай душе и смотряй, якоже Иисус Навин обетования землю, какова есть, и вселися в ню благозаконием.

Слава, Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне, Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Кивот яко ношашеся на колеснице, Зан оный, егда превращшуся тельцу, точию коснуся, Божиим искусися гневом; но того дерзновения убежавши душе, почитай Божественная честне.

Слышала еси Авессалома, како на естество воста, познала еси того скверная деяния, имиже оскверни ложе Давида отца; но ты подражала еси того страстная, и любосластная стремления.

Покорила еси неработное твое достоинство телу твоему, иного бо Ахитофела обретше врага душе, снизшла еси сего советом; но сия разсыпа Сам Христос, да ты всяко спасешися.

Соломон чудный и благодати премудрости исполненный, сей лукавое иногда пред Богом сотворив, отступи от Него; емуже ты проклятым твоим житием, душе уподобилася еси.

Сластьми влекомь страстей своих оскверняшеся, увы мне, рачитель премудрости, рачитель блудных жен, и странен от Бога; егоже ты подражала еси умом о душе, сладострастьми скверными.

Ровоаму поревновала еси, не послушавшему совета отча, купно же и злейшему врагу Иеровоаму, прежнему отступнику душе, но бегай подражания, и зови Богу: согреших, ущедри мя.

Слава, Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

И ныне, Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущым на земли небесная.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Ты Озии душе поревновавши, сего прокажение в себе стяжала еси сугубо; безместная бо мыслиши, беззаконная же дееши; остави яже имаши, и притецы к покаянию.

Ниневитяны душе слышала еси кающыяся Богу, вретищем и пепелом сих, не подражала еси, но явилася еси злейшая всех, прежде закона, и по законе прегрешивших.

В рове блата слышала еси Иеремию душе, града Сионя рыданьми вопиюща, и слез ищуща; подражай сего плачевное житие и спасешися.

Иона в Фарсис побеже, проразумев обращение ниневитянов, разуме бо яко пророк Божие благоутробие; темже ревноваше пророчеству не солгатися.

Даниила в рове слышала еси, како загради уста о душе, зверей; уведела еси, како отроцы иже, о Азарии, погасиша верою пещи пламень горящий.

Ветхаго Завета вся приведох ти, душе, к подобию, подражай праведных боголюбивая деяния, избегни же паки лукавых грехов.

Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

И ныне, Богородичен: Яко от обращения червленицы Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистинну Тя почитаем.